Balıkesir’de hutbe tartışması

Posted by admin on Çarşamba, Aralık 31, 2008, 13:32
Bu Yazı Bölge Kategorisinde ve 26 Yorumlar var.

muftuBalıkesir’de Müftülük yılbaşı kutlamalarına karşı internetinde Hutbe yayınlatınca ortalık karıştı.

Balıkesir Müftülüğü’nün resmi internet sitesinde de yer alan hutbede, “Bazı müslümanlar aslında bizim dinimizle örf adetimizle, uzaktan yakından hiç ilgisi, alakası olmayan yılbaşı rezaletleri ve karnavalına katılmak için bütçe hesabını yapmaktadırlar” denildi.

Diyanet İşleri Başkanı Prof.Dr. Ali Bardakoğlu’nun ‘yılbaşının evrensel kültürün bir parçası’ olduğuna yönelik açıklamalarının ardından, Balıkesir’deki camilerde okunan bir hutbe kafaları karıştırdı.

Balıkesir Müftülüğü’nün resmi internet sitesinde de yer alan İl Hutbe Komisyonu tarafından hazırlanan hutbenin başlangıcında, “Miladi takvime göre 2008 yılını da geride bıraktık. Maddi ve manevi kazanç ya da kayıplarla dolu olan koskoca bir yıl daha ömür takviminden yaprak yaprak kopup gitti. Ömrümüzden kopup giden koskoca bir yılın muhasebesini yapmalıyız. Geçirdiğimiz bir senenin değil, her günün akşamında ‘Bugün ne yaptım, yaptığım işlerimde dünya ve ahirete yararlı olanları var mıdır’ diye düşünmeliyiz. Bu hususta yüce rabbimiz bir ayet-i kerimede mealen şöyle buyuruyor: Ey iman edenler; Allah’tan korkun. Herkes yarın (kıyamet günü) için önden ne göndermiş oldu? Buna baksın. Allah’tan korkun. Çünkü Allah, ne yaparsanız hakkıyla haberdardır” denildi.

İlginç hutbede, yılbaşı kutlamalarıyla ilgili şu ifadelere yer verildi: “Koca bir yılı geride bırakarak, dünya ve ahiret işlerimizin muhasebesini ömrümüzden kopup giden 365 günün hesabını vermek mecburiyetindeyiz. Hani efendimiz buyuruyor, ‘hesaba çekilmeden önce kendinizi hesaba çekiniz.’ Bizler bu hesabı vermeyi aklımıza getirmezsek elbetteki bir gün bu hesap bizden sorulacaktır. Bunu düşünmemiz gerekirken, ne yazık ki bazı müslümanlar aslında bizim dinimizle örf adetimizle, uzaktan yakından hiç mi hiç ilgisi, alakası olmayan yılbaşı rezaletleri ve karnavalına katılmak için bütçe hesabını yapmaktadırlar. Değerli müslümanlar; ne yazık ki geçen bir yılın muhasebesini yapan, ömründen koca bir yılın koptuğuna hiçte aldıran yok gibidir. Ama çarşı pazara baktığımızda bazı hazırlıkların yapıldığını hemen farkediyoruz. Bu hazırlıklar neyin nesi? Bu hazırlıklar yılbaşı kutlamanın hazırlıklarıdır. Yılbaşı eğlencesini kutlamak için onlara özenenler istedikleri gibi kutlayabilirler. Ya bizler. Biz kimiz, neyiz? Neden bu yılbaşını kutluyoruz. Ömrümüzden bir yıl daha geçti diye sevincimizden mi? Halbuki ömrümüzden bir yıl daha gitti diye üzülmemiz gerekir. Bizler neden bu anlamsız, örf ve adetimizle ilgisi olmayan eğlencelere rağbet ediyoruz. Değerli kardeşlerim; madde hırsına kapılarak memleketlerine sığmayan istilacı millet ve devletler, başka devletleri baskı altına almayı adet haline getirmişlerdir. Onlar, bu istilalarını çeşitli usül ve yollarla yapmaktadırlar. İşte onların bu yollarından birisi de, başka milletlerin inançlarını sarsmaktır. Yılbaşı eğlenceleri, çam kesip evlere koymaları. Hep bu cümleden olan oyunlarındandır.”

MÜFTÜ: KİMİN HAZIRLADIĞINI BİLMİYORUM
Balıkesir Müftüsü Necdet Çetin, sözkonusu hutbeyi okumadığını, duymadığını ve görmediğini belirterek, “Bahsedilen hutbeyi duymadım. Eğer böyle bir hutbe varsa, kim hazırladı onu da bilmiyorum. Pazartesi günü olayı detaylı şekilde inceleyip açıklama yapacağım” dedi.

Hutbede yılbaşı ile ilgili yer alan ifadelere katılıp katılmadığının sorulması üzerine Müftü Çetin, “Bu konuyu da iki türlü değerlendirmek lazım. Tek bir bakış açısıyla bakmamak lazım. Pazartesi günü gerekli açıklamayı yaparım” demekle yetindi.

Bu haberi yazdır Bu haberi yazdır

İsterseniz yorum yapabilir, veya Diğer yazılara Bakabilirsiniz.

26 Yorum “Balıkesir’de hutbe tartışması”

  1. 1 Ocak, 2009, 12:53

    balıkesir yobazdır yobaz kalacaktır.

       0 likes

  2. salih
    1 Ocak, 2009, 22:21

    hutbeyi okudum hepsi de doğru yılbaşı kutlamalarını nasıl yapıldığını görmuyormusunuz taksimdekkadınların oralarına buralarına elliyorlar ..müslümnım diyen insanın bu hutbeye karşı çıkmasını anlam veremiyorum

       0 likes

  3. şakir
    1 Ocak, 2009, 22:29

    bu memleketin başına ne geldiyse sizin gibi ilericilerden geldi..zaten nuriii bu memlekette içki içen yılbaşı kutlayan
    karısının orasını burasını gosteren ilerici sayılmıyormu zaten
    sen bunlardan olma nurii

       0 likes

  4. Selami
    1 Ocak, 2009, 23:00

    Gerçekleri söylemek suç değildir. Hutbe son derece anlamlı ve manalı hazırlanmıştır, ders alınmalıdır. Filistinde din kardeşlerimiz katledilirken eğlenebilmeyi düşünebilmek tamamen sorumsuzluk ve duyarsızlıktır. Hutbede keşke bu konuyada yer verilseymiş. Ha, ben müslümanım ama içkimide içer, eğlencimide yapar dansözümüde oynatırım diyen varsa o ayrı. Herkesin inancı kendinedir. Halkı bu gibi konularda aydınlatmak hocalara aittir. Uymamak kişinin kendi tercihidr.

       0 likes

  5. 2 Ocak, 2009, 0:11

    seni hüseyin üzülmez ayarında gördüm şakir kullandığın skelimelere dikkat et,kimse kimsenin özgür iradesine karışamaz biz filistin ve 6.filonun defolmasına destek verdiğimizde senin abilerin o destek veren gençlere vsaldırıyordu bırak şimdi filistin ayaklarını.hamasla el-fetih birbirini öldürmüyomu,niye onlara kimse kardeş kardeşi vururmu demiyor,erdoğan nerdeydi o zaman.iran ırak müslümün değilmiydi 8 sene binlerce insan öldü.çok biliyon ya söyle bakalım hangisi cennete gidecek bunların.karı kız laflarını karıştırma aşağılık kompleksin var herhalde.

       0 likes

  6. ibo
    2 Ocak, 2009, 1:26

    nuri kardeşim mükemmel yazmışsın yüreğine sağlık

       0 likes

  7. 2 Ocak, 2009, 10:29

    Kutlamalar başarılar sonucunda ahkaki kriterler ölçüsünde olur.
    Biz neyi kutlayacağız. ..? Ekonomi bile bizi Teğet geçmiyor…
    bazı üfürükcüleri teğet geçiyormuşda…
    http://www.depremerkenuyari.com

       0 likes

  8. gonia'lı
    2 Ocak, 2009, 12:10

    dinimizde böyle birşey yokki.yılbaşı hindilerle ağaçlarla içkiyle kutlanan bir gece.zaten içki haramki dinimizde.diyanet doğru söylemiş.bir noktaya dikkatinizi çekeyim.kurban bayramında çığırtkanlık yapan yazılı ve görsel medya.yılbaşında neden hindi katliamıyla ilgili bişey yazmıyor.neden hindi alacağınıza şuraya buraya yardım yapın demiyorlar.çünkü onların inançları bizim dini inançlarımıza ters

       0 likes

  9. çıngıl bels
    2 Ocak, 2009, 12:59

    sayın Gonia’lı önce bu özYunanca ismi değiştirip Türkçe bir isim bulun, akabinde kafa tutarsınız vatandaşın eğlencesine.

    bi kere, hz. İsa’nın doğumunun kutlanmasının 31 Aralık gecesiyle hiç bi alakası yoktur, bu kutlama 24 Aralık’ı 25′e bağlayan gece yapılır, 31 Aralık noel değil takvimin sona erdiği gündür. ısrarla yılbaşını hristiyanlığa mal etmekten, yılbaşı kutlayanı gavur saymaktan vazgeçin. vatandaşa yılın bi gecesi eğlenmeyi çok görmeyin. ha 5 yıldızlı otellere kapanıp milyarlar harcayanlara ben de çok sinirleniyorum, o ayrı. ama evinde kendi halinde yiyip içene, ya da meydanalrda sokaklarda elinde 3 kuruşluk bi birayla yanında bacısı, kız arkadaşı, kankası vesairesiyle efendi efendi eğlenen gariban vatandaşıma, gencime BULAŞMAYIN! vatandaşı sokaktan soğutmayın! bırakın hayat sokakta aksın, medeniyet sokaktadır! kapatmayın vatandaşı!

    nerede kalmıştık; hristiyan noeli yılbaşında değil 24′ündedir, yılbaşı dini bayram değildir. aslında noel de dini bayram değildir: noel dediğiniz çoktanrılı Roma geleneğinin Saturnalia bayramı, Sol Invictus festivalidir. 24 Aralık yılın en uzun gecesidir, manası dini değil tamamen astrolojiktir. neredeyse bütün dünya halklarının tarihinde, folklorik kutlamalarında 24 aralık gecesi vardır. Yunan, Roma, Kelt, Viking, Germen, Mezopotamya, Pers, Hitit vesaire folklöründe bu gelenek vardır. İsa’nın doğumu bilimadamlarının ve tarihi astrologların araştırmalarına göre asıl Nisan ayındadır, Papalık vatandaşa yeni bir dini kutlama kabul ettiremeyince onların alışık olduğu bir tarih olsun diye 25 Aralık’ı noel yapıvermiştir.. yani asıl Noel bizim ılımlı İslamcılarımızın sonradan, son üç beş yıldır çıkardığı “kutlu doğum” günlerindedir!!! evet, İslam peygamberi Hz. Muhammed bin Abdullah’ın en yaygın kabul edilen miladi doğum tarihi olan 20 Nisan tarihini içinde barındıran hafta ile aynı dönem Hz. İsa’nın da doğumgünüdür. Noel denilen, yılbaşıyla karıştırılan bayramsa tamamen mitolojik, pagan, çoktanrılı zamanlardan kalma bir “yılın en uzun gecesi” kutlamasıdır, mitolojide uzun karanlıktan sonra gelen sonsuz aydınlığı, uzun karanlığın ardından aydınlığın karanlığa karşı zafer kazanmasını temsil eder.

    hah, hindiye gelince, o da KIZILDERİLİDİR ÖZ BE ÖZ! anavatanı kuzey amerika ormanlarıdır. amerikanın keşfinden sonra evcilleştirilmiş yaygınlaşmıştır. DİNİ HİÇ BİR ANLAMI YOKTUR! Avrupa halkları noelde genelde hindiden ziyade noele özel pasta ve pudingler yapar yerler. hindi amerikan şükran bayramı kutlamalarında yenir. şükran bayramı (thanksgiving day) avrupalı hristiyanlarla kızılderililerin ilk temasının anısınadır.

    buyrun size diğer folklördeki en uzun gece (24-25 Aralık) kutlamaları, içlerinde müslüman ortadoğu folklörleri, budist folklörleri vesaire de var:

    * 3.1 Amaterasu celebration, Requiem of the Dead (7th century Japan)
    * 3.2 Beiwe Festival (Sámi of Northern Fennoscandia)
    * 3.3 Choimus, Chaomos (Kalash of Pakistan)
    * 3.4 Christmas, Natalis Domini (4th century Rome, 11th century England, Christian)
    * 3.5 Deuorius Riuri (Gaul)
    * 3.6 Deygān (Zoroastrian)
    * 3.7 Dōngzhì Festival (East Asian Cultural Sphere and Mahayana Buddhist)
    * 3.8 Goru (Dogon of Mali)
    * 3.9 Hogmanay (Scotland)
    * 3.10 Inti Raymi (Inca, Peru)
    * 3.11 Junkanoo, Jonkonnu, John Canoe (West Africa, Bahamas, Jamaica, 19th-century North Carolina)
    * 3.12 Karachun (Ancient Western Slavic)
    * 3.13 Koleda, Коляда, Sviatki, Dazh Boh (Ancient Eastern Slavic and Sarmatian)
    * 3.14 Lenæa, Brumalia (Ancient and Hellenistic Greece, Roman Kingdom)
    * 3.15 Lucia, Feast of St. Lucy (Ancient Swedish, Scandinavian Lutheran, Eastern Orthodox)
    * 3.16 Makara Sankranti (India and Nepal, Hindu)
    * 3.17 Meán Geimhridh, Celtic Midwinter (Celtic, Ancient Welsh, Neodruidic)
    o 3.17.1 Mummer’s Day (Celtic, Cornish)
    o 3.17.2 Wren day (Celtic, Irish, Welsh, Manx)
    o 3.17.3 Alban Arthan (Neodruidic)
    * 3.18 Midvinterblót (Swedish folk religion)
    * 3.19 Midwinter (Antarctica)
    * 3.20 Modranicht, Modresnach (Germanic)
    * 3.21 Perchta ritual (Germania, Alps)
    * 3.22 Rozhanitsa Feast (12th century Eastern Slavic Russian)
    * 3.23 Shab-e Chelleh, یلدا , Yaldā (2nd millennium BCE Persian, Iranian)
    * 3.24 Sanghamitta Day (Buddhist)
    * 3.25 Saturnalia, Chronia (Ancient Greek, Roman Republic)
    * 3.26 Şeva Zistanê (Kurdish)
    * 3.27 Sol Invictus Festival (3rd century Roman Empire)
    * 3.28 Soyal (Zuni and Hopi of North America)
    * 3.29 Wayeb (Maya)
    * 3.30 Yule, Jul, Jól, Joul, Joulu, Jõulud, Géol, Geul (Viking Age, Northern Europe, and Germanic cultures)
    o 3.30.1 Jul (Germanic Neopaganism)
    o 3.30.2 Yule (Wiccan)
    * 3.31 Zagmuk, Sacaea (Ancient Mesopotamia, Sumerian, Babylonian)
    * 3.32 Ziemassvētki (Latvian, Baltic, Romuva)

       0 likes

  10. ismail koçyiğit
    2 Ocak, 2009, 15:05

    imam hatip okulları Atatürk ve İnönü zamanında açılmıştır.Amacı İslam’ı,Kuran’ı Kerimi yurttaşlarımıza doğru dürüst,hurafelerle karıştırılmadan aydın,bilinçli din adamları tarafından aydınlatılsın diye kuruldu.Taaki Erbakan çıkıp imam hatipler bizim arka bahçemizdir sözüne kadar amacına hizmet ediyordu.Bunlar sevgi dolu İslamiyeti sadece belli bir tarikatın güdümünde bir inançmış gibi göstermeye başladılar.Hazreti Mevlana’nın sevgiye dayalı insanı kucaklayan,güzel dinimizi dar bir kalıba sokmaya başladılar.Bugün resmi kurumlar tarafından insanlarımıza kin ve nefret tohumları atılmaktadır.Daha bu gün Aksakal’da cuma hutbesinde İmam insanlara baka baka Muharrem ayının haram olduğunu söylüyor.Müslümanların arasına kin ve nefret tohumları aşılıyor.Böyle güdümlü tek pencereden bakan sözde imamlarla nereye kadar gidebiliriz. Sevgiyi,kardeşliği,hoşgörüyü ön plana çıkaracak din adamlarına ihtiyacımırz var diye düşünüyorum.
    Muharrem ayı Hz. Peygamberimizin dört halifesinde biri olan Hz.Ali’ taraftarı olan Alevi kökenli yurttaşlarımızın kutsal ayıdır hayırlı olsun.Yobaz bir imam haramdır diyebiliyor gelin buna siz karar verin saygılarımla.

       0 likes

  11. gonia'lı
    2 Ocak, 2009, 16:45

    çıngıl bels rumuzlu arkadaşım bilgilerin için sağol’da alıntı yapıp koyduğun bilgileri bende biliyorum.benim dediğim islamiyetle bağdaşmadığı.hutbede bahsedilen bu.tartışılan konu bu.ilk atılan mesajda balıkesir yobazdır.yobaz kalacaktır…evet öyle kalsın biz memnunuz yobazlıktan.biz memnunun başkasının vahşet dediği kurbandan.eğeralacaksak dış kültürün bilimini,ilimini örnek alalım soytarılıklarını değil…bu arada bu bölgenin kökeninin balkanlar tarafından geldiğini hatırlatırm
    .rumuzumdan ötürü

       0 likes

  12. gonia'lı
    2 Ocak, 2009, 17:27

    Haram aylar, hürmete lâyık aylar (Zilkâde, Zilhicce, Muharrem, Receb). Bu aylarda savaş yapmak yasak olduğu için bu adı almıştır.

    Câhiliye devrinde Araplar arasında iç savaşlar eksik olmazdı. Yalnız haram aylarda savaş yapılmazdı. Bu aylarda panayırlar kurulur, şiir yarışmaları yapılır; yahudiler, hristiyanlar ve puta tapıcılar dinlerini yayarlardı. Eğer bu barış aylarında savaş olursa, yasak çiğnendiği için “Ficâr savaşı” denirdi. Peygamberimiz (s.a.s.)’in yirmi yaşlarında iken, Kureyşlilerle Hevâzin kabilesi arasında yapılan Ficâr savaşlarına katıldığı rivâyet edilmektedir. Peygamberimiz (s.a.s.) bu savaşta kimsenin kanını dökmemiş, yalnız atılan okları toplayıp amcalarına vermiştir.

       0 likes

  13. Muhalefet ERGÜN
    2 Ocak, 2009, 18:18

    Nuri arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum FİLİSTİN MESELESİNİ ilk sahiplenen ve sonuna kadar savunan kesimler devrimci solculardı hatta deniz gezmiş hüseyin inan yusuf aslan orada israil karakollarını basıp bu mücadelenin içinde birebir bulunmuşlardır ama aynı kişileri müslüman geçinen kimseler o devirde dinsiz terörist yakıştırması yapıp söyleyenlerde aynı müslüman geçinen kişilerdir ben bir sol görüşlü olarak siyonizmin köküne kadar karşıyım bir solcu olarak israilin camileri bombalamsını kendime yediremiyorum ama bu hükümet geldiğinden bu yana onlarca israil ile antlaşma yapmıştır hatta ve hatta o bombalayan uçaklar türk israil ortak yapımı modernizasyon ile uçmakta ve müslümanları bombalamaktadır hala tayyip gün ve gün arap ülkelerini gezmeye yalandan insanları kandırmaya devam ediyor arap dünyasıda zaten yıllardan beri sadece seyrediyor bu dünyada barışın tek koşulu kimseyi ötekileştirmemek ve emperyalizme sonuna kadar karşı olmaktır yanımızda gerekirse iran ile bile sıkı bir ittifak içinde olmalıyız unutmamalıyız ki en eski sınırımız iranladır.ırak konusunda demokrasi için saddamı satan ırak’a komşu ülkeler tehlikenin farkına yeni yeni vardılar umarım emperyalizmin oyununu sağcısı dincisi er genç anlar ve asıl solcuların yıllardır söylediği söyleve sahip çıkarlar.KAHROLSUN AMERİKAN EMPERYALİZMİ KAHROLSUN SİYONİZM.YAŞASIN DÜNYA HALKLARININ KARDEŞLİĞİ.

       0 likes

  14. kemal tahir
    2 Ocak, 2009, 19:50

    AYIYA DİKKAT ))))

    Ateist bir adam bir gün ormanda geziyor ve etrafındaki güzelliklere bakıyormuş. “- Evrim ne güzellikler yaratıyor!” diye düşünüp mest oluyormuş. Birden arkasında kocaman bir ayı belirmiş ve onu kovalamaya başlamış. Adam bütün gücüyle kaçıyormuş ama her arkasına bakışında ayının daha yaklaşmış olduğunu görüyormuş.Dakikalarca süren bir kaçışın sonunda adamın ayağı yerdeki bir dala takılmış, ayı da adamın üzerine atlamış ve pençesini kaldırmış. Tam vurmaya hazırlanırken adam: “- TANRIM!!!” diye bağırmış. Bir anda zaman durmuş, ayı donmuş, ormandaki nehir bile akmaz olmuş. Bir anda orman kararmış ve gökyüzünden bir ışık huzmesi adamın üzerine parlamış.Çok derinden gelen ilahi bir ses adama:”- Yıllarca bana inanmadın, yaratılışı kozmik bir kazaya bağladın, sana bu durumda yardım etmemi mi istiyorsun? Seni sevgili bir kulum mu saymalıyım?” demiş. Adam utanç içinde: “- Biliyorum bunca yıldan sonra dindar biri olmayı istemem haksızlık, ama belki ayıyı dindar yapabilirsiniz” demiş. Ses: “- Peki.” diye karşılık vermiş ve ışık kaybolmuş. Nehir tekrar akmaya başlamış. Her şey eski haline dönmüş. Ayı pençesini indirmiş ve ardından iki pençesini de göğe doğru çevirmiş, ve konuşmaya başlamış:”Allah’ım, senin rızkınla orucumu açıyorum, hamdolsun verdiğin nimetlere.”

       0 likes

  15. ibo
    2 Ocak, 2009, 23:15

    kemal tahir yazdıklarının konuyla ne alakası var

       0 likes

  16. 3 Ocak, 2009, 12:26

    kemal tahir müthiş bir hiciv.gerçekten tebrik ederim.anlayan anladı.biraz beyninizi zorlayın.anlarsınız.o ne diyo loo kahrolsun siyonizm diyo.hele o nedemekmiş.biliyomu
    o.

       0 likes

  17. yafeskarali
    3 Ocak, 2009, 16:28

    hutbe aslında suya sabuna dokunmadan es cümle ile hadiselere değinen zorlama bi hutbe.müftünün mevzudan tornistan etmesi kendi muktedirsizliği ve tırsıklığı.dediklerinin hepsi doğru.yalan diyenler yalancı.yanlış diyenler yanlış.muharremden newruzdan hıdırellezden haberi olmayanların yılbaşını kutlamaları ve kutsamalarının cehalet ve aidiyetsizlikten öte bir açıklaması olamaz.selaminin dediği gibi dini kesim dini formasyona göre görüş bildirir.paparazzi tarzı görüş bildirecek değilya.haa siz böylemi kutlamak istiyorsunuz.kutlayın be kardeşim.onlar derler sizde kutlarsınız.kim kime karışır.alkol için be kardeşim için.kim kime karışır.dahada ötesini yapın.kim ne der be kardeşim.Tabi bu arada cosmos bu işe ne der bilemeyiz.

       0 likes

  18. ibo
    3 Ocak, 2009, 20:19

    yafeskarali yorum yapmadan önce türkçe öğretmeninden türkçe dersi alsaymışın daha iyi olurdu anlatmak istediklerini daha rahat anlatırdın.biz dinimizide kitabımızıda senden daha iyi biliriz kul hakkı yemeyiz dini sömürüp zengin olmayız haram lokma yemeyiz hiçbirimizin gemiciği mısır fabrikaları yok torpille kimsenin hakkını gasp etmeyiz. amacımız atatürkümüzün kurduğu cumhuriyetimizde özgür ve insan gibi yaşayıp kulhakkı yemeden cenab_ı allah ın karşısına çıkmaktır.tamam mı kardeşim

       0 likes

  19. ibo
    3 Ocak, 2009, 20:26

    yafeskarali cahil kalma siyonizm in ne demek olduğunu açıklıyayım:filistinde milli unsurlardan oluşan yahudi devlti kurmak ve bu devleti desteklemek olan milliyetçi yahudiş hareketi.bir seyle dalga geçmeden önce onun anlamını öğren yoksa böyle gülünç duruma düşersin.tamam mı

       0 likes

  20. Selami
    3 Ocak, 2009, 23:33

    Sn. ismail koçyiğit, bu hafta cuma hutbesinde ne söylendiğini bildiğiniz kadar dinleseydiniz haram ayların ne anlama geldiğini bilirdiniz.

    “Muharrem ayı Hz. Peygamberimizin dört halifesinde biri olan Hz.Ali’ taraftarı olan Alevi kökenli yurttaşlarımızın kutsal ayıdır hayırlı olsun.Yobaz bir imam haramdır diyebiliyor gelin buna siz karar verin saygılarımla”

    Yobaz bir imam sözünüze karşılık o hocadan özür dilemeniz, hatta tüm hocalarımızdan özür dilemeniz gerekir. Çünkü o hutbe sadece Aksakal Camii’inde değil bütün camilerde okunmuştur. Diyanetin (müftülüğün) belirlediği ve camii’lere cuma hutbesinde okunsun diye hocalarımıza gönderdiği hutbedir.

       0 likes

  21. ismail koçyiğit
    6 Ocak, 2009, 18:10

    sayın Selami,bir haftadır Filistinde İsrail tarafından katliamlar yapılıyor ,çoluk çocuk genç yaşlı demeden müslümanlar vahşice öldürülüyor.ama bizim yöneticilerimiz katliamın hemen öncesinde onların başbakanlarını devlet başkanlarını kırmızı halılarla karşıladılar.özelleştirme adı altında yahudi kökenli offere devletimizin kitlerini peşkeş çekerek yok pahasına sattıklarında ben bunkarı hazmedemedim.dün ırakta bugün filistinde müslümanlar katledilmektedir.benim daha önceki yazımın ana temeli iyi aydınlanalım birbirimize düşmanca bakmadan,birbirimizi severek,bağlanarak sorunların üstesinden gelmeye yönelik bir eleştiriydi.sadece imamlarımız değil,,öğretmenimiz,,memurumuz.tüm yöneticilerimiz den sevgiye dayalı,birleştirici mesajlar duymak istiyoruz.birbirimizle didişmek ,ayrışmak yerine ,birleşelim sevelim kardeş kardeş yaşayalım..Türkiye bir mozaik her türden ırktan insanlarımız var,hepisininde ayrı ayrı yaşam biçimleri var.bu insanların yaşam biçimlerine müdahale ederek,belirli bir ırkın yaşam biçimi empoze etmeye kalkışılınca elbette tepkiler olacak insanlar haklarını arayacaklar.saygı çerçevesi içerisinde olmalı,benim imam arkadaşa söylediğim söz bilgi eksikliğindendir.kesinlikle genelleme söz konusu hiç değildir.keşke olmasaydı yalnız ben o imam arkadaşla enine boyuna bu meseleyi görüşerek tatlıya bağlıyacağımızdan eminim. bizim kimseye kırılmaya darılmaya zamanımız yok sayın Selami bu nazik ve güzel hatırlatman için sağol.dünyada,savaşlar olmasın,sevgi hoşgörü kardeşlik egemen olsun.Mevlana Celaleddini Rumi’nin dediği gibi,kim olursan ol gel,ister kafir ol ister putperest ol gel bana diyor. ,insanlara inancından korkmayı değil sevmeyi aşılayalım.

       0 likes

  22. ilkerr
    6 Ocak, 2009, 19:32

    İbo sende böyle devam edersen birine kebap olucaksın demek o hiciv.Ne İnönü ne de Atatürk de kurtaramaz o zaman seni!

       0 likes

  23. Muhalefet ERGÜN
    7 Ocak, 2009, 4:15

    BEREKETLİLİ İLKER ATATÜRK DÜŞMANI OLDUĞUNU BİLİYORDUM DA BUNU ALALEN SÖYLEYECEĞİNİ HİÇ DÜŞÜNMEMİŞTİM İŞTE SİZ AKP LİLER BÖYLESİNİZ İÇİNİZDEKİLERİ DIŞARI ÇIKARINDA HERKEZ GERÇEK YÜZÜNÜZÜ GÖRSÜN.YAZIKLAR OLSUN SANA VERDİĞİN ÖRNEĞE BAK BULAMADINMI BAŞKA KİŞİLER İKİ DEĞERLİ KURUCUMUZ ATALARIMIZI DALGA GEÇERCESİNE ÖRNEK VERİYORSUN.İLKER SONRA SEN VATANINI SEVERSİN DEĞİLMİ SÖYLEDİĞİN AYIP O İNSAN OLMASA İDİ SEN ŞU AN KİLİSELERDE GÜNAH ÇIKARTIYOR OLACAKTIN YAZIK SANA.SİZİN ZİHNİYETİNİZE YAZIKLAR OLSUN ATATÜRK DÜŞMANLARI SİZİ.

       0 likes

  24. yafeskarali
    7 Ocak, 2009, 8:57

    ibo evladım sen siyonizmin s sini biliyosun ancak.kendinide uçurma bi menem biliyorum diye.türkçeyi senden öğrenecek halimde de yok ayrıca yedi sülalenle türkçe edebiyat üzerine münazara yaparım.önce okumayı bil,sonra okuduğunu anla.sonra yorumla.sol atar damarından gelen ani refleksle zortlama.ayrıca bu mevzularda da bana sarma.lamahçup ederim seni.muhatabım değilsin. senin yazdığın bi şeyede cevap yazmış değilken maydanozlanma mevzulara.dengine git.

       0 likes

  25. ilkerr
    7 Ocak, 2009, 9:36

    Muhaleet Ergün Kardeşim biz Atatürk düşmanı falan değiliz!Bu ifademde de bu şekilde bir anlam çıkarılsaydı,ya da bunu senden başkası çıkarsaydı zaten söylerdi ya da editör bunu yayınlamazdı.Anayasal suç işleyebilecek yorumlar burda yayınlanmıyacağıı tahmin ediyorum.Kaç gündür yoksun piyasada daha sir sürü senin cevaplanmanı bekleyen yorum var.Sen biraz eski haberlere bak buradan hamaset yapıp,çemkiriceğine!

       0 likes

  26. Mehmet Fahrettin ÇAYA
    30 Eylül, 2009, 22:30

    Töbe töbeeeee…

       0 likes

Yorumunuzu Belirtin

Sitemiz en iyi Mozilla Firefox ya da Microsoft Internet Explorer 7 ve üstü sürümlerde çalışır. Internet Explorer 6 kullanıyorsanız lütfen sürüm yükseltin.